Glad påsk!

God kväll!

Idag har varit en enormt händelserik och fin dag, blandat med stress! Jag hade ju bjudit hem familjen och genom att Francisco jobbade idag så fick jag ta allt ansvar för gästerna och jag kan summera dagen med att säga att jag INTE gör om det. Kände att allt jobb och slit med inhandling och tillagning av maten samt disken som tillkom efter alla inte var värt det för jag hann ju inte njuta av sällskapet...Jobbar han igen nästa påsk så gör jag alltså inte om det, inte illa menat men fan va trött man är nu i efterhand....Ni kanske känner att jag överdriver, men tänk er det här scenariot! 

Försök att laga mat, städa hela huset, fixa och tricksa med lilltjejen som busar och har sig hemma. (När Maria Isabelle inte sover sina två/tre siestor per dag blir hon jätte jobbig... och detta gjorde hon idag, hon vägrade sova sina siestor.) Detta i samband med att man måste serva och ta hand om gästerna, samtidigt som man inte får låta diskhögen bli för hög... ooooooooh blir ju trött av bara beskriva detta!

Klockan är nu 21, lilltjejen somnade 19 efter en heeeeeeeel dag med familjen och endast 1 siesta = Jag är heeeelt slut! Sitter nu framför datorn, är hemma själv då Francisco åkte och lämna sin mamma, så jag kommer nog gå och lägga mig. Har ju inte direkt varit med varandra på denna viktiga dag och är fortfarande inte det så varför vara uppe och vänta? Går nog och lägger mig, är trött!

God natt på er, hoppas ni haft en bra och mysig dag utan så mycket stress och mycket jobb hemma....Hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0