Inte ensam om att vara Inredningsfreak ; P

Hej!

Läste en enormt intressant artikel nyligen och måste erkänna att jag kände igen mig lite, dock inte så extremt som titeln på artikeln heter Vi bygger bort vår ångest... Artikeln handlar om inredning och varför människor i Sverige renoverar för miljardbelopp varje år. 

Måste nog hålla med Mattias från ROOMSERVICE som berättar följande i artikeln:
"– Jag tror att det är ganska enkelt. Vi bor i ett land där klimatet inte är gjort för att tillbringa tid utomhus. Hela vårt liv bygger på att vi är inne i våra lådor. Många ser hemmet som en representation av sig själva, därför vill de ha det fint omkring sig. Dessutom lever vi i ett välfärdssamhälle och har råd att renovera. Vi har inte så mycket annat att fundera över helt enkelt".


Det där med att huset representar dig som person stämmer nog in på mig, då jag är väldigt mån om att det ska se på ett fint sätt och det roliga är att Francisco och jag har VÄLDIGT lik smak. En rolig grej som hände när vi flyttade ihop så hade vi olika typer av inredning i samma stil och färg så det var inte så mycket som inte passade in och behövdes slängas. Detta betyder dock inte att vi är likadana till sättet, hur tråkigt vore det? Nej, men inredningsstillen och musiken är nog våra största gemensamma intressen... Eller? Vad säger du negrito? ; ) 



 


På tal om inredning så har jag ännu inte satt igång med mammas kök, SNART hoppas jag...Vi måste gå igenom vad hon vill ha och dessutom ska jag ta mig iväg till en byggaffär och tracka dem med frågor om vad jag behöver och så vidare...Någon som vill hjälpa mig med köket, spackla, slipa och måla? LEO?!?!? hahhaa...nä skoja bara...men det vore faktiskt kul om vi var fler så skulle det nog gå mycket snabbare...


Läs själva denna intressanta artikel på ..... http://www.alltomstockholm.se/start/article632999.aos


CHAO!


Kommentarer
Postat av: Leo

Vilka datum? jag behöver VERKLIGEN rensa tankarna just nu.. o va bättre lösning för mig!!! Inredning o bygg :)

Säg vilka datum så kollar jag!

2010-04-01 @ 18:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0