Kan skor verkligen döda dina fötter?!?!

God morgon allihopa!
Var inne och läste på aftonbladet.se och såg en intressant artikel som jag känner för att ta upp, varför? Jo för jag känner och har sett människor i min omgivning som har dessa så kallade UGGS. Dem må vara varma, gosiga OCH jätte dyra (enligt mig). Men att de kan vara skadliga för hälsan och fötterna framförallt kom lite som en chock för mig....MEN å andra sidan så är det alltid ny forskning som säger att dittan och datten är farliga för hälsan och kan ge cancer...Jaaaaaaa alltså enligt min mening så tror jag att allt man gör och måste göras med måtta, så klart att något kan vara farligt om man överkonsumerar något....Och samma gäller skor....oavsett skor så är det inte bra för fötterna om man använder samma typ av skor varje dag, fötterna och RYGGEN behöver ju vila och avlastning så tänk på det. Sen är det ju självklart upp till er vad ni bestämmer er för men läs artikeln, kan vara en tankeställare

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6788181.ab


Ska fixa iordning mig medan lilltjejen sover en liten siesta för sen blir det blir gymmet och därefter en lunch med Brisa och sööööööta Adela ; )

Mer om detta skriver jag om och laddar upp bilder från dagen när jag kommer hem, Ha det bra tills dess!

Piiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0