...Familjen är...

Ibland känns det som att åren bara flyger iväg och man blir bara äldre och äldre, ofattbart! MEN när man ser på gamla bilder inser man vilken åkttur man har haft genom åren. Vänner och andra personer som har kommit och gått men familjen har alltid bestått.

När jag tänker mig min familj så ser jag ett stort, stabilt och starkt träd som genom åren varit med om en hel del, blåst, oväder, tårar och sorg men även MYCKET solsken, skratt och glädje. Det är något som ingår i alla familjer tror jag, men varför bråkar man så mycket med de man älskar mest? Missförstånd och andra idiot saker man kan bråka om tar så onödigt mycket energi och tid av en att man egentligen bara blir irriterad över att man är irriterad! Konstigt va? 

Utan min familj skulle jag känna mig tom, ensam och fruktansvärd ledsen. Det är nämligen tillsammans med min familj som jag har "formats" till den jag är idag. (Tror ni bäst förstår mig om jag beskriver så här)

Tillsammans har vi formats och åter omformats som en kula som slipas och och om igen, så vi blir runda och stabila nog för att kunna lämna boet . DOCK betyder inte detta att man är "klar" med omformningen utan kulan fortsätter att slipas och omformas i sitt nya bo, dvs nya familjen. En familj som måste slipas och omformas för att tillsammans kunna fungera ihop, skaffa och forma sina egna "kulor" så de slutligen blir stabila och starka kulor så de i sin tur är redo att lämna boet och skaffar sina egna "kulor"!  

Det här med familj är verkligen ett komplext fenomen, sorgligt nog så anser jag att vi ALLA tjafsar om onödiga saker som man egenligen skulle kunna klara sig bättre utan. Åren flyger verkligen förbi så fort att vi egentligen borde lägga vår tid till att njuta och skapa fler minnen att minnas när man inte längre har de vi älskar kring oss!


Bror, om du tittar på det här så vet jag vad du tänker, du är inte med...MEN du ska veta att jag älskar dig, det behövs ingen bild för att du ska veta och känna att jag ÄLSKAR DIG!


Gamla bilder från min examensmottagning, men det är inte ofta vår familj får vara med tillsammans på bild!
Alltså MÅSTE vi ta fleeeeeeeeeeeeeeeer sådana kort tillsammans!


Kommentarer
Postat av: Cristina

Vad fint skrivet!

Kul att läsa din blogg :)

puss o kram!

2010-03-20 @ 11:37:46
Postat av: Stina

hahhahaa... vilket roligt kort! fina ni är! :))

2010-03-24 @ 18:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0