...I väntans tider...

Hallo!

Idag har jag varit lite extra stolt över mig själv, jag har nämligen gjort egengjord rabarbermarmelad med smak av vanilj/citron. Jag är ju numera sjukskriven från och med i fredags 30/9 på grund av smärtsam bäckenuppluckring. Känns konstigt att vara hemma från jobbet men innerst inne börjar jag känna en harmoni där jag enbart kan koncentrera mig på mig, hemmet och familjen såklart! Det är ju ca tre veckor kvar tills vår efterlängtade Emilio Nicolas kommer till oss. Har inte gjort mycket mer än att bara vila/slappa hemma. Har börjat känna av "fejk" värkarna, men snaaaaaart kommer väl de riktiga hahaha...Fixat lite smågrejer och ordnat inför ankomsten. Igår satte jag bland annat upp spjälsängen ; )



Apropå detta så sa Isabelle en rolig sak när hon fick syn på spjälsängen och jag sa att det var Emilios säng, nämligen Isabelle? Jag tolkade det som att hon menade och jag, vart ska jag sova? Varför får han sova hos er och inte jag? hahahaa... Varför jag gör den tolkningen är för att hon den senaste tiden varit extrem mammig. Hon känner nog på sig att bebisen är på väg, jag var likadan när min lillasyster skulle komma. Jag lämnade aldrig mammas sida, inte ens när värkarna började...



Isabelle går ju inte längre heltid på dagis, hon går 6 timmar istället för 8 då jag är hemma... Detta kommer hon fortsätta med när Emilio kommer och inte ens varje dag kommer hon gå, kanske i början så jag får känna efter vad jag klarar av och så. Det är ju som sagt 2 stycken som jag inom kort kommer att ha hand om tillsammans med min negrito.


Här får ni bildbevis på mina fina burkar som innehåller rabarbermarmelad ; )


Kommentarer
Postat av: Evelina

Va skönt för dig att få bona in dig innan lillen kommer. Och på tal om fejkvärkar så hoppas jag att din förlossning blir härlig (så härlig den nu kan vara). Det är ju så häftigt!

2011-10-06 @ 20:42:31
URL: http://evelinasbubblor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0