Rutin, rutin, rutin...

Hallo där!

Sitter här i mörkret alldeles ensam, mina barn sover och det gör även min stackars man... Stackars? Jooo för han började sin elektrikerutbildning i måndags och alla intryck/information verkar göra honom trött och har även gett honom en jobbig huvudvärk... Hihihih... det är ju så när man börjar något nytt, men stolt är jag över att han är så engagerad och VILL!


Idag var jag ute och promenerade 2 gånger, ca 2 timmar och kroppen känns fantastisk och öm på samma gång men det känns så HÄRLIGT att bara få komma ut i kylan och andas frisk luft! TACK Brisa för sällskapet och för att du fick igång mig imorse ; )


Min Emilio växer och växer, han jollrar och har sedan ca 2 veckor hittat sin hand. Det ser så gulligt ut när han för HELA handen stängd in i sin lilla mun. Han fattar ju inte att den inte får plats hahaha men men... Rösten förändras och jag har märkt att han är EXTREMT morgonpigg. Han ger ett leende som går från era örat till den andra hahaha, vem glömmer inte bort att man är trött när man vaknar till ett sådant leende? Nu på kvällarna har jag försökt att sätta en rutin så min lilla pojke så småningom "förstår" att det är kväll och att det är dags att sova UT och LÄNGE ; ) Han sover inte sååååå dåligt egentligen så jag kan inte klaga, när han somnat sover han ca 3 timmar, vaknar och sedan sover han ett par timmar till och såååå samma visa tills det är dags att vakna på riktigt!


Min fina Isabelle sköter sig hon också, ibland tenderar hon att vara en STOR bebis som vill ha uppmärksamhet genom att skrika, spotta och gnälla MEN på samma gång är hon så duktig! Hennes temperament syns tydlig och trots att hon kan vara en "pain in the ass" blir jag glad när hon kommer med sina kommentarer och med sin bestämda min säger STOPP, SLÄPP och Mamma NEJ! hahaha... Personligen anser jag att det är bra med starka personligheter, på så vis låter sig hon inte bestämmas över och trampad på. MEN som allt annat i livet är det bra med en balans!


Nåväl, nu ska jag sova lite så vi hörs när vi hörs!

Lägger upp denna bild med anledning av att detta mina vänner/KÄRA läsare är mitt mål! Mål? Japp, den här bilden togs några månader innan jag blev gravid med Isabelle och det är så här jag VILL se ut så småningom. Har egentligen inte långt dit så jag känner ingen stress... Varför stressa när man kan skynda långsamt, alltför hastiga saker gällande vikten är bara SKIT. Det gäller bara att äta gott, må gott och TRÄNA.




Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0