Emilio, min lilla tjockis ; )


God kväll!

I måndags 23/1 fick min lilla tjockis första vaccinet, den man får vid tre månader... Jag var nog den som var mest rädd av ALLA här hemma, gick hur länge som helst innan och oroade mig. Detta då jag med Maria Isabelle blev traumatiserad. MEN hursom så gick det bra, Emilio skrek som en liten gris och sen var det ÖVER... Febern kom senare under natten, likaså spya och skit hahaha... ALLT på stackars mig men vad gör man inte för sina småttingar! Det som kom fram under besöket hos barnmorskan är att han växt 4 cm sedan sista besöket och gått upp 1 kg. SHIT va bra med näring han får av MOI! hahahaaa... Han är nu 62 cm lång och väger 6.5 kg. Han har för varje dag blivit mer och mer starkare i nacken (som ni kan se på bilderna) och han SKRATTAR, ett litet charmtroll är vad han är hi hi hi ; )

Apropå mitt andra charmtroll så har "pott träningen" gått mycket bättre än förväntat. På en vecka har hon kissa på sig 1 gång, inte mer och denna gång var det första dagen som vi började med blöj avvänjningen på dagis. Hon är dock lite blyg och säger inte till pedagogerna på dagis utan de får fråga HELA tiden, enligt dem själva. Oavsett vad är jag jätte STOLT! och hon med såklart! Duktig säger hon ha ha ha...






   
 
 

Vi hörs!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0